Dla każdego z Nas poczta e-mail stała się częścią życia codziennego. Istotnie zarówno profesjonalnie oraz prywatnie dużo osób nie wyobraża sobie funkcjonowania bez wiadomości e-mail. Niestety korzystanie z poczty może łączyć się z wieloma problemami. Do kluczowych zaliczyć można spam.
Czym jest spam?
Praktycznie od dnia „narodzin” e-maila wiele osób zdało sobie sprawę, ile korzyści handlowych można uzyskać za sprawą wiadomości elektronicznych.
Najprawdopodobniej niewielu z Nas miało tak wiele szczęścia, ażeby całkowicie uniknąć konieczności przeglądania stosu niechcianych maili, które zazwyczaj próbują coś reklamować. Właśnie te niezamawiane wiadomości określamy spamem. Od wielu lat branża IT stara się odszukać sposoby umożliwiające powstrzymanie tego zjawiska. Niespodziewanie nie jest to takie proste jak mogłoby się wydawać.
Zwykle firmy hostingowe proponujące dostęp do poczty elektronicznej wprowadziły coś na kształt „filtru antyspamowego”. W obecnych czasach ich ustawienia są dosyć surowe, konsekwencją czego jest zatrzymywanie wiadomości wywodzących się ze znanych źródeł spamu lub zwyczajnie z identyfikatora, którego dostawca poczty e-mail nie zidentyfikował.
Problem polega na tym, iż wielu ludzi doświadczyło efektów niewłaściwego zaprojektowania zasad w filtrach. Innymi słowy nadmiernie dużo wyczekiwanych wiadomości zastaje zablokowanych co w rezultacie powoduje poważne kłopoty.
Dobra wiadomość jest taka, że w ostatnich latach sprawy przybrały korzystny obrót dla korzystających z wiadomości elektronicznych.
Obecnie firmy zajmujące się wsparciem IT dostarczają gotowe i przetestowane filtry antyspamowe. Klienci poczty mogą dodatkowo oznaczać otrzymane maile wskazując, która wiadomość jest niezamówioną reklamą. Z czasem oprogramowanie uczy się preferencji użytkownika i umożliwia użytkowanie coraz bardziej skomplikowanych reguł blokujących nadciągające maile.